Misschien heb je mijn vorige blog gelezen over waarom je social media advertenties niet de resultaten opleveren die je had verwacht. Of misschien ben je zelf tot de conclusie gekomen dat je een betere salespagina moet hebben. Wat de reden ook is, je bent bij deze blog gekomen.
Als marketeer zijn sales pagina’s onderdeel van mijn dagelijkse kost. Ik ben altijd bezig met het aanpassen en optimaliseren van deze pagina’s bij mijn klanten. Als eerste uitgangspunt werken wij altijd met een 7-stappenplan om de pagina op te bouwen. Elke stap is een blokje op de pagina. Wanneer je deze allemaal invult, heb je de ruwe opzet van jouw salespagina.
Dit stappenplan ga ik vandaag met jou delen, zo kun jij ook een mooie salespagina neerzetten!
Stap 1: Maak het probleem duidelijk
Begin met het beschrijven van het probleem dat jouw product of dienst oplost. Maak het tastbaar en kijk echt naar de klantbeleving. Waarom hebben zij dit probleem, wat veroorzaakt dit probleem voor ongemakken? Dit helpt je de aandacht van je lezer te trekken en zo laat je ze zien dat jij begrijpt waar ze mee zitten.
Stap 2: Laat zien dat je begrijpt wat ze doormaken
Laat vervolgens zien dat je begrijpt wat jouw klanten doormaken door een verhaal te delen dat aansluit bij het probleem dat je in de eerste stap hebt beschreven. Vertel bijvoorbeeld over een klant die een vergelijkbaar probleem had en hoe jij hen hebt geholpen.
Stap 3: Laat zien dat er een oplossing is
Beschrijf vervolgens hoe jouw product of dienst het probleem van jouw klanten kan oplossen. Vergeet dit niet echt heel concreet te maken, hiermee bedoel ik: beschrijf hoe jouw product of dienst hun leven zal verbeteren.
Stap 4: Laat zien wat de voordelen zijn
Beschrijf de voordelen van jouw product of dienst en wat jouw klanten kunnen bereiken wanneer ze het kopen.
Stap 5: Laat zien wat de consequenties zijn als ze niet kiezen voor jouw oplossing
Laat zien wat er zal gebeuren als jouw klanten het probleem niet oplossen en niet voor jouw oplossing kiezen. Laat zien dat jouw product of dienst de beste oplossing is.
Stap 6: Laat zien hoe het werkt
Beschrijf hoe jouw product of dienst werkt en hoe jouw klanten het kunnen gebruiken om hun doelen te bereiken. Maak het concreet en eenvoudig te begrijpen.
Stap 7: Voeg een call-to-action toe
Voeg tot slot een duidelijke call-to-action toe, zodat jouw klanten weten wat ze moeten doen om jouw product of dienst te kopen. Dit kan bijvoorbeeld een knop zijn met “koop nu” of “probeer het gratis”.
Met deze zeven stappen schrijf jij een sales pagina zoals een echte marketeer. Heb je behoefte aan nog iets meer concrete voorbeelden en handvatten HOE je deze tekst nu moet schrijven? Daar heb ik een e-book over geschreven! In het e-book “Een Vet Goede Salespagina schrijf je zo!” geef ik praktische tips, tricks en een uitgebreid stappenplan met handvatten om goede teksten te maken om zo jouw sales pagina nog verder te perfectioneren. Koop het e-book hier.